програма проведінки, психологія поведінки

В 1974 році філософ  і психолог Анатолій Борисович Рапопорт із універсиитета в Торонто, сформулював ідею, згідно якої, найбільш ефективним способом у відношенні до іншої людини являються:

1. Співпраця;
2. Взаємоповага;
3. Прощення.

Іншими словами, коли людина, чи структура, чи група зустрічають іншу людину, структуру або групу, то вони зацікавленні  в тому, щоб запропонували альянс, потім, згідно правилу взаємоповаги, дати іншому те, що отримав від нього. Якщо ж інший допомагає, то йому теж допомагають, якщо інший агресивний, то він отримує у відповідь таку саму агресію. Потім потрібно його простити і знову запропонувати співпрацю.

В 1979 році, математие Роберт Аксельрод організував турнір між автономними комп’ютерними програмами, які можуть вести себе як люди. Єдина вимога: кожна програма повинна бути обладнаною  стантардним комунікаційним блоком, підпрограмою, яка дозволяє спілкуватися із сусідами.

Аксельрод отримав чотирнадцять дискет з програмами своїх колег вчених, які зацікавилися змаганням. У кожної програми були різні закони поведінки (у самих простих, код поведінки вміщався у два рядки, а у самих складних – в сотню). Метою було – набрати як найбільше пунктів. У де-яких програм правилом було – як найшвидше  почати експлуатувати іншого, вкрасти його пункти, а потім змінити партнера. Інші намагалися викрутитися самі, зберігаючи свої пункти, уникаючи контактів з усіма, хто може їх обікрасти. Були і такі правила: “Якщо інший налаштований вороже, то його потрібно попередити, щоб він припинив, а потім наказати” або “Співпрацювати, а потім раптово зрадити”.

Кожна програма була 200 раз протиставлена кожному із конкурентів. Всіх перемогла програма Анатолія Рапопорта, обладнана правилом поведінки СВП (співпраця, взаємоповага, прощення).

Більше того, програма СВП, поміщена навмання серед інших програм, спочатку програвала агресивним програмам, але в кінцевому результаті, вона перемагала і ставала навіть “заразною”, якщо їй давали достатньо часу. Сосідні прогами, помічаючи, що програма СВП найбільш ефективна, в кінці-кінців починали застосовувати той самий підхід.

Так, що в довгостроковій перспективі, правило СВП являється найбільш рентабельним. Кожний це може перевірити на власному досвіді. Це значить, що потрібно залишити всі неприємності, які приносить ваш колега по роботі чи конкурент і продовжувати пропонувати працювати спільно, ніби нічого не сталося. З часом, цей метод обов’язково приносить девіденди. І це не ввічливість, це все у ваших інтересах, що було підтверджено комп’ютерним моделюванням.

П.С. Самою складною частиною цього алгоритму залишається – прощення. Ми не вміємо прощати, тому замикаємося чи ведемо себе агресивно по відношенню до всіх, хто несе потенціальну загрожує нашому “Я”.

No votes yet.
Please wait...

11 thoughts on “Ефективна програма поведінки.

  • 18.12.2012 at 12:22 дп
    Permalink

    :D :D :D
    Все дело в том, что я, например, совершенно не точу себя черными мыслями об обидчике, я его стараюсь просто игнорировать и ровно к нему относиться. Конечно же, обида со временем забудется, и я перестану думать о нем в негативном контексте. Но – я не смогу ему доверять никогда. Потому что когда придет время и мне нужно будет положиться на одного из двух людей – малознакомого человека и того, кто меня каким-то образом обидел, я больше всего выберу первого. Так как негативного, как собственно, и позитивного опыта с ним не было и еще неизвестно, куда может привести такое доверие. А со вторым человеком у меня всегда будет ассоциироваться обман и негатив, хотя я абсолютно не буду о нем думать или не спать ночами. Это уже действует на подсознании, как условный рефлекс :)

    No votes yet.
    Please wait...
    Reply
    • 18.12.2012 at 9:42 дп
      Permalink

      Твоя позиція зрозуміла, досить типова. Я сам так роблю часто. Але! Це типовість поведінки і звичка, ще не ознака правильності )

      No votes yet.
      Please wait...
      Reply
      • 19.12.2012 at 12:07 дп
        Permalink

        О, теперь мы пришли к консенсусу, как говорил М.С. Горбачев :) Благодаря этой привычке и типовому поведению наши коллеги не слишком наглеют, как и мы, собственно. Ибо – страшно, что могут учудить некогда приветливые сотрудники :) :) :)

        No votes yet.
        Please wait...
        Reply

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *