Майже всі роботи в електроенергетиці відносяться до небезпечних або особливо небезпечних (залежно від умов проведення), тому для виконання таких праць потрібні відповідні дозволи. У нас в Україні то є група допуску з електробезпеки від 1-ї до 5-ї (із вказанням рівня напруги до або вище 1000 В). Обумовлю відразу, що наша група допуску є дійсною тільки у нас, в Польщі існють свої стандарти, які відрізняються від наших і вже відповідають загальним європейським. Організація, яка займається навчанням, сертифікацією — Stowarzyszenie Elektryków Polskich (SEP). Відділи SEP знаходяться у кожному великому місті і записатися на курс навчання можна без особливих проблем. Що потрібно для того, щоб піти на курс навчання? Найперше — це ваше легальне перебування в країні, запас грошей і відповідна освіта (диплом).

Сертифікати SEP бувають наступних видів:

— SEP E1, D1, P1;
— SEP E2, D2, P2;
— SEP E3, D3, P3.

Де,
E-ekspluatacja(експлуатація), D-dozor(нагляд), P-pomiary(вимірювання),
1 — електрика, 2 — теплопостачання, 3-газопостачання.

Тобто, для електриків потрібно орієнтуватися на курс навчання SEP E1, D1 і Р1. Рівень напруги, на який ви будете отримувати сертифікат буде вказуватися у заяві на проведення атестації (екзамену). Рівні напруг наступні: до 1 кВ (nn-niske napięcie powyżej), від 1 кВ до 35кВ(sn-średnie napięcie), від 35 кВ до 230 кВ (wn — wysokie napięcie ) і вище 230 кВ (nwn-nadwysokie napięcie)

Взагалі, можна працювати і без сертифікатів SEP, але і розраховувати на гарну оплату тоді не доводиться. Зараз я сам записався на курс і чекаю початку навчання. Про всі подробиці перебігу подій обіцяю писати для вас.

Сайт для ознайомлення: http://www.sep.com.pl/

No votes yet.
Please wait...

33 thoughts on “Робота за кордоном. Електробезпека — SEP. Польща

  • 12.06.2018 о 2:06 дп
    Постійне посилання

    Вітання колегам
    Ідея працювати електриком дуже цікавить. Маю диплом бакалавра КПІ («електронні прилади і пристрої»), тобто з теоретичною стороною все Ок, а от практичних навичок, саме тих які потрібні електрику немає (не дивлячись, що я радіолюбитель, але електромонтер — це трохи інше). Крім того, потрібно знати стандарти, а в мене з цим теж кепсько. Якщо я бажаю знайти роботу за даною спеціальністю, як порадите вчинити? Я вже зрозумів — закінчувати курси в Україні а потім перенавчатись в Польщі — не варіант. Влаштуватись на роботу без сертифікату SEP помічником електрика — можливо це був би хороший варіант за наявності практичних навичок, а без досвіду навряд чи візьмуть. Принаймні, у тих оголошеннях, що потрапляли на очі, завжди вимагали хоч якийсь досвід (або ж я не там шукаю). Виходить замкнене коло. Схиляюсь до думки, що треба закінчувати польські курси (чи підійде мій диплом бакалавра?), паралельно працюючи «на пів ставки» де-інде. Потім братися за просту роботу помічника електрика і т.д… Як краще вчинити?
    І ще питаннячко — наскільки хорошу практику я отримаю на польських курсах? І взагалі, цікаво би було прочитати більше про польські курси електриків. Можливо хто порекомендує хорошу статтю чи відео.
    Дякую, бажаю всім хорошої роботи:)

    Rating: 5.0/5. From 1 vote.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 13.06.2018 о 9:10 пп
      Постійне посилання

      Доброго вечора, Юрію
      Важко сказати однозначно у Вашому випадку
      Так розумію, що Ви тільки но після завершення ВУЗу, маєте базу по електроніці і поняття в електротехніці. Це вже плюс
      Але далі такі речі:
      — з якою метою їдете до Польщі?
      — як із польскою у розмові та письмі?

      Бо як виходить: курси SEP — це, фактично, отримання допуску до виконання робіт підвищеної небезпеки. Вони не вчать професії, туди потрібно приходити вже із документами про освіту. Здається, мій диплом не перевіряли, тільки на словах підтвердив наявність диплома інженера-електрика, і оплатив курс навчання. Давно то було.
      Отже, так чи інакше, щоб отримати роботу електрика, то потрібно вже їхати із досвідом, і перевчатися там не потрібно. Раджу закінчити в Україні курси при біржі праці, чи якомусь учбовому комбінаті, щоб мати диплом і поняття про роботу, паралельно працюючи в електромонтажі, набуваючи практичних навиків. Чому кажу про Україну, бо є великий дефіцит кадрів, і влаштуватися без досвіду буде значно простіше, чим в Польщі. Якщо активно працювати, то протягом року, можна набути достатньо практичних і теоретичних (по безпеці) навиків.
      Потім приїжджаєте до Польщі на роботу, записуєтесь на курс SEP, навчаєтесь 6 тижнів (2 зайняття в тиждень після роботи) і здаєте екзамен. Але для цього потрібно мати досить гарну польську в мові (принаймні) і письмі. А далі з дипломом, йдете на підвищення чи шукаєте іншу більш кращу роботу.
      Думаю, що протягом 2 років від сьогоднішнього дня можна зробити із себе спеціаліста )

      Це один із способів. Є інші, але це вже все залежить від поставлених цілей

      Rating: 5.0/5. From 1 vote.
      Please wait...
      Відповіcти
      • 15.06.2018 о 2:05 дп
        Постійне посилання

        Дякую, пане Сірко. Після Вашого коментаря все стало на свої місця. На жаль, моя польська дуже посередня. Шкода, що моя англійська на рівні Advanced в даному випадку не згодиться. Також дякую за ідею з курсами через центр зайнятості — чомусь цей варіант взагалі не брав до уваги! Але якщо пощастить, такі курси можна закінчити навіть безкоштовно. Подальший план дій тепер цілком зрозумілий :)

        No votes yet.
        Please wait...
        Відповіcти
    • 09.07.2018 о 4:30 пп
      Постійне посилання

      1. На курсах практики не отримаєте ніякої.
      2. Не раз вже говорив про непотрібність ні «навчання» ні, тим більше, кірочки — зі свого і не тільки, але завжди гіркого досвіду.
      3. Чесно кажучи шокований — будучи радіолюбителем і, на додачу, з кірочкою КПІ боїтесь елетромонтерити.
      Може просто воно Вам для «зміни обстановки» захотілось?

      Rating: 5.0/5. From 1 vote.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 08.05.2018 о 4:39 пп
    Постійне посилання

    «Відділи SEP знаходяться у кожному великому місті і записатися на курс навчання можна без особливих проблем.»
    Если можно два вопроса по Вашему тексту: 1) можно ли для удобства ссылки на отделы в городах Вроцлав и Познань; 2) возможно ли получить от этих навчальних закладів вызов для оформления я так понимаю визы (на примере полициальных школ…хотя не все школы из практики на это идут!). Спасибо!

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 09.05.2018 о 10:20 пп
      Постійне посилання

      1. Stowarzyszenie Elektryków Polskich Oddział Wrocławski
      ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 74
      50-020 Wrocław
      Dom Technika NOT, pokój nr 219
      tel./fax: 71 34-366-41
      tel.: 71 78-18-502
      e-mail: [email protected]

      2. Stowarzyszenie Elektryków Polskich
      Oddział Poznański
      im. prof. Józefa Węglarza
      ul. Wieniawskiego 5/9
      61-712 Poznań
      tel. 61 853-65-14
      tel. 61 856-02-51
      fax. 61 856-03-68
      e-mail: [email protected]

      2. Візи вони не роблять — це я вам гарантую. Тим більше, що по безвізовому режиму можна спокійно приїхати і вчитися. Курс триває в середньому 6 тижнів

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 20.04.2018 о 5:23 пп
    Постійне посилання

    А в каких городах есть курсы SEP ?

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 28.04.2018 о 10:35 пп
      Постійне посилання

      Ліпше скажіть, в якому Вам потрібно )

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 07.01.2018 о 5:31 пп
    Постійне посилання

    Доброго дня всім) А чи дійсний SEP в інших країнах Євросоюзу, бо бачу написано, що «… відповідають загальним європейським.»?

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 17.01.2018 о 7:25 пп
      Постійне посилання

      Ні.
      В тій же закерзонці він має вартість підтирки.

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 07.01.2018 о 5:30 пп
    Постійне посилання

    Доброго дня всім) А чи дійсний SEP в інших країнах Євросоюзу, бо бачу написано, що «… відповідають загальним європейським.»?

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
  • 23.11.2017 о 6:37 пп
    Постійне посилання

    Ооо, ну появилася надія знову працювати електриком.
    Цікаво, там медогляд треба проходити, щоб дали групу? Бо в мене з ним проблеми.

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 27.11.2017 о 7:51 пп
      Постійне посилання

      А що тут такого фантастичного? (в роботі електриком-то)))
      Медогляд потрібен. Часто є тільки порожнім звуком.

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
    • 23.12.2017 о 11:07 дп
      Постійне посилання

      Щоб пройти курс та здати екзамен, ніяких комісій проходити не потрібно. Потрібно володіти польською на середньому рівні і мати український диплом електрика.
      А вже при влаштувані на роботу, потрібно буде пройти медкомісію.
      Часто, серйозні фірми мають договори із поліклініками, і вам доведеться проходити медогляд саме там, де вам скажуть.
      Крім того, часто, для роботи електромонтажником, вимагають пройти спеціальну комісію для виконання праць на висоті.
      Якщо ж це фірма «Rogi i kopyta», тоді з медкомісією буде набагато простіше, або взагалі не вимагатимуть.

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 24.04.2017 о 4:58 пп
    Постійне посилання

    Привіт всім. А де можна знайти навчальний матеріал тих курсів sep? Щоб перед тим як йти на курси самому з ним ознайомитись.

    Rating: 3.0/5. From 1 vote.
    Please wait...
    Відповіcти
  • 27.02.2017 о 12:16 дп
    Постійне посилання

    Я би не з того починав і, власне, не з того починав, що треба негайно зробити собі польський сертифікат електрика. Я би шукав підходящої праці для початку, а там буде видно, чи потрібен він чи ні. Школенє все ж таки трохи те коштує.
    По-друге, підозрюю, що для піврічників, заморачуватись ним взагалі не має сенсу. Не впевнений, що його десь вимагають «на будовах» взагалі. Хіба що хочеться — тоді справа інша.
    Третє це те, що SEP не єдина контора, яка зараз має право на сертифікування. У мене це, наприклад, якесь SOUE. Інша річ, що сеповське свідоцтво і якесь інше співвідносяться як диплом столичної політехніки і довідка з бурси в райцентрі.

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 27.02.2017 о 3:22 дп
      Постійне посилання

      Не можу надіслати вам запрошення, оскільки система гугла каже, що ваша адреса не дійсна.

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
      • 27.02.2017 о 11:58 дп
        Постійне посилання

        Перенабрав заново. Я ж якось пишу коменти і вони доходять на блог.

        No votes yet.
        Please wait...
        Відповіcти
        • 27.02.2017 о 12:23 пп
          Постійне посилання

          Увечері повторю відправку

          No votes yet.
          Please wait...
          Відповіcти
          • 27.02.2017 о 9:28 пп
            Постійне посилання

            Двічі здивований.

            No votes yet.
            Please wait...
          • 28.02.2017 о 12:08 дп
            Постійне посилання

            https://drive.google.com/open?id=0BwpeoutZFbD8S3drRFlEc18zbU0

            No votes yet.
            Please wait...
          • 03.03.2017 о 4:41 пп
            Постійне посилання

            Вдячний страшенно!!!
            При нагоді «погрузю» майстра)).

            No votes yet.
            Please wait...
  • 26.02.2017 о 8:17 пп
    Постійне посилання

    Маю запитання:
    Чи можна працювати з українською групою допуску вище 1000В?
    Паприклад якщо зробити тлумачення.
    Дякую за відповіді.

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 26.02.2017 о 9:20 пп
      Постійне посилання

      В Польщі дійсні тільки їхні власні ліцензії. Маю на увазі SEP

      Rating: 5.0/5. From 1 vote.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 21.01.2017 о 10:22 пп
    Постійне посилання

    Извените-на телефоне нет украинского языка. Пригласили на работу под Катовице на завод электриком. sep у меня нет- реально возьмут или это развод какой-то?

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
  • 18.01.2016 о 4:00 пп
    Постійне посилання

    привіт, зацікавила тема яку обговорюєте, та не знайшла ваших коментарів пане Сірко про те чи ви пройшли вищезгадуване навчання , чи отримали сертифікат та чи отримали роботу у відповідності до отриманих знань та сертифікату , короче кажучи чи вартує шкура вичинки? :) дякую

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 18.01.2016 о 10:23 пп
      Постійне посилання

      Привіт
      Вартує, якщо маєте плани на довготривале перебування в Польщі, бо відразу отримати «профіт» від навчання навряд чи вдасться.

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 10.01.2016 о 1:51 пп
    Постійне посилання

    Чи можна вУкраїні отримати диплом європейського зразка електромонтера?

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 17.01.2016 о 12:17 пп
      Постійне посилання

      ні, не можна, бо у нас нема профільних навчальних закладів із європейською сертифікацією
      крім самого диплому потрібно мати і європейську практику
      одним словом, потрібно їхати до Європи і навчатися там

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 24.12.2015 о 5:24 пп
    Постійне посилання

    Доброго дня !!!
    Впопередньій статті ви ділились інформацією по SEP.
    Буду дуже вдячний якщо і мені надасьте таку інформацію…
    Планую їхати в Польщу працювати в сфері електрика або електроніка….
    Дуже хочу бути в курсі що там в тому SEP.

    Наперед вдячний…

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 03.01.2016 о 8:08 пп
      Постійне посилання

      Доброго вечора, Павле
      Правильно поставлене питання — це 50% відповіді. Ваше питання надто загальне, якось конкретизуйте, бо всю інформацію яку я міг надати, я надав у статтях та коментарях до них.

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти
  • 14.09.2014 о 10:18 пп
    Постійне посилання

    Вітаю!
    Вчора натрапив на ваш сайт, цікаво, дуже дякую. 4 роки назад із Кривого Рогу потрапив у Санкт-Петербург — так склалися особисті обставини.
    Тут було і раніше не дуже хорошо з точки зору відношення, а зараз годі й казати. З моєю дружиною росіянкою прийняли рішення їхати з цієї країни, і якраз думка про польщу, і мабуть Вроцлав.
    Сам я за освітою та по життю електрик, багато років пропрацював на криворіжсталі, багато чому навчився тут, і певен досягну успіху і в польщі
    Почитаю ваш блог, і буду питати), якщо ви не проти

    No votes yet.
    Please wait...
    Відповіcти
    • 14.09.2014 о 11:25 пп
      Постійне посилання

      Добридень, Вадиме
      Звичайно, блог саме для того і створив, щоб ділитися своїм досвідом.
      Звертайтесь, як будуть питання )

      No votes yet.
      Please wait...
      Відповіcти

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *